• Facebook
  • Twitter
  • RSS

WARC: Zdajšnja oglaševalska kriza bo milejša kot leta 2009

Oglaševalske naložbe naj bi v letu 2020 na svetovni ravni upadle za 8,1 odstotka oziroma za 45 milijard evrov, kar pa je še vedno manjši padec, kot ga je oglaševalska panoga doživela ob svetovni gospodarski krizi leta 2009. Takrat so se namreč naložbe v oglaševanje zmanjšale za 12,7 odstotka oziroma 55 milijard evrov.

Foto: Pixabay

Pri WARC-u, portalu za marketinško analitiko, so v 96-ih državah raziskovali vpliv pandemije koronavirusa na oglaševalsko panogo. Daleč najbolj spodbudna napoved je, da bo zmanjšanje naložb za tretjino manjše v primerjavi z letom 2009. Za leto okrevanja, leto  2021, že napovedujejo 4,9-odstotno povečanje oglaševalskih naložb, kar ni tako zelo daleč od prvotnih napovedi za leto 2020, ko so pričakovali 7,1-odstotno rast. Zmanjšanje oglaševalskih naložb sicer napovedujejo v vseh panogah; največ v turizmu (31,2 odstotka), sledijo pa prosti čas in zabava (28,7 odstotka), finance (18,2 odstotka), maloprodaja (15,2 odstotka) in avtomobilistična panoga z 11,4-odstotnim padcem naložb.

Slabši obeti za tradicionalne medije

Med mediji naj bi spet največji padec oglaševanja doživeli tradicionalni, in sicer za 16,3 odstotka. Pri tem, pričakovano, največje zmanjšanje oglaševalskih naložb napovedujejo oglaševanju v kinodvoranah (-31,6 odstotka), sledijo zunanje oglaševanje (-21,7 odstotka), oglaševanje v revijah (21,5 odstotka) in časopisih (-19,5 odstotka) ter na radiu (-16,2 odstotka) in televiziji (13,8 odstotka). Po drugi strani analitiki pričakujejo minimalno povečanje naložb v oglaševanje v spletnih medijih (0,6-odstotna rast), kar je več kot 33 milijard evrov manj od prvotno napovedanih 272 milijard evrov. Za 9,8 odstotka se bo povečalo oglaševanje na družbenih omrežjih, za 5 odstotkov več sredstev bo namenjenih spletnemu videooglaševanju in slab odstotek več oglaševanju v iskalnikih.

Digitalni duopol z »le« manjšo rastjo prihodkov

Digitalna duopolista Facebook in Alphabet bosta zabeležila rast oglaševalskih prihodkov, čeprav manjšo od napovedane. Facebook si lahko obeta 11,5-odstotno povečanje, Alphabet pa 1,6-odstotno (prvotno je bila napovedana 10,4-odstotna rast). Raziskovalci so v luči primerjave s krizo iz leta 2009 podali še eno zanimivost. Spletno oglaševanje danes predstavlja 52,8 odstotka vseh oglaševalskih naložb, pri čemer gre skoraj vsak tretji oglaševalski evro v žep Alphabeta in Facebooka. Leta 2009 je spletno oglaševanje predstavljalo le 13,8 odstotka vseh naložb v oglaševanje.

Po WARC-ovih ugotovitvah bosta zdajšnja kriza in za njo okrevanje potekala v treh fazah. Prva faza vključuje »takojšnjo paralizo« povpraševanja v panogah, kot so potovanja, prosti čas in maloprodaja, ki nastopi v kombinaciji z omejitvami blagovnih znamk izdelkov hitre potrošnje. V drugi fazi nastopi recesija in velik finančni pritisk na finančni sektor in potrošnika, ki ima po novem veliko manjši razpoložljivi dohodek. »Ko bo svet stopil na pot okrevanja, pa lahko pričakujemo, da se bodo skrbi za zdravje in dobro počutje začele posvečati tudi blagovne znamke, ki sicer niso povezane  s tem področjem,« je povedal James McDonald, vodja podatkovnega oddelka v WARC-u in avtor raziskave.