• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Duh tiskane vsebine ne 'zapeljuje' le bralk, ampak tudi oglaševalce«

13. marca 2020 je izšla rojstnodnevna številka revije Elle, ki v Sloveniji praznuje 15. rojstni dan. Prva številka revije je izšla pod okriljem založniške hiše Burda, današnje Adria Media Ljubljana. »Ker je revija licenčna, bi morda kdo pričakoval, da bomo v Sloveniji objavljali zgolj prevode tujih avtorjev, a seveda ni tako. Vedno je bila in tudi danes je glavnina vsebine avtorsko delo slovenskih avtoric in avtorjev, si pa kakšno (modno) zgodbo izposodimo tudi od tujih redakcij,« je za MM povedala Petra Windschnurer, ki je modna urednica Elle že od prve številke.

Med mejniki, ki so najbolj zaznamovali slovensko pot revije Elle, Petra Windschnurer na prvem mestu izpostavlja vzpostavitev njene spletne različice in vzpostavitev profilov na družbenih omrežjih. Hkrati z Elle so svoje profile odprle tudi ustvarjalke revije, saj po njenih besedah bralce in sledilce zanimata tudi osebna estetika in življenje avtorjev, ki sodelujejo pri ustvarjanju slovenske Elle – na vseh platformah. »Med mejnike, ki so nam dali vedeti, da smo pri svojem delu resnično vrhunski, štejem tudi dan, ko so si v španskem uredništvu Elle zaželeli fotografij, ki so nastale v naši produkciji. Temu so sledila naročila iz drugih držav in lahko se pohvalim, da so našo vsebino in fotografije objavili v ameriški, francoski, italijanski, angleški, ruski, kitajski, grški, japonski in švedski Elle,« pravi njena urednica.

Pomemben del slovenske Elle so tudi projekti in dogodki, ki jih izvajajo. Po njenih besedah je podeljevanje nagrad Elle Style Awards v Sloveniji vzpostavilo nove standarde in smernice pri organiziranju slavnostnih prireditev in podeljevanju prestižnih nagrad, tudi ko je govora o sloguin toaleti povabljenih. »Zasnova in organizacija prvega tedna mode v Sloveniji, ki je potekal pod okriljem Elle in založbe Adria Media Ljubljana, tako med oblikovalci kot tudi med povabljenci še danes velja za najboljši modni dogodek, ki je bil kdaj koli izpeljan na slovenskih tleh,« trdi Petra Windschnurer.

Da so dogodki že od nekaj pomemben del blagovne znamke, se strinja tudi Meta Kač, uredniška direktorica v založbi Adria Media Ljubljana. »Že od samega začetka izhajanja revije poskušamo celostno nagovarjati občinstvo – torej preko revije, spletne strani, družbenih omrežij in tudi dogodkov. Ker smo želeli popestriti modno dogajanje pri nas, smo že leta 2009 organizirali prvi natečaj Elle stilist, na katerem smo spoznali Petra Movrina, ki je velik slovenski talent in je bil tisto leto tudi naš zmagovalec. Na Fashion Weeku smo leta 2013 prvič izvedli Elle Style Awards, ki se vsako leto pokloni najboljšim slovenskim kreativcem in je tako eden od pomembnejših dogodkov pri nas. Letos k temu dodajamo še praznovanje 15. rojstnega dne. Dogodki omogočajo širšo in bolj pestro vsebino, kar je vedno zanimivo za oglaševalce, nam pa omogoča, da na ta način zajamemo širše občinstvo,« pojasnjuje Kačeva.

Dvomesečnik kot pozitivno sprejeta sprememba

Od lanskega leta je revija Elle dvomesečnik, za manjšo frekvenco izhajanja pa so se odločili, ker kot založniki redno spremljajo dogajanje na trgu in se mu sproti prilagajajo. Pravijo, da imajo v prvi vrsti vedno v mislih svoje občinstvo, pa naj bodo to bralci revije, obiskovalci spletnih strani ali sledilci na družbenih omrežjih. »Spremljamo njihove navade in jim svoje vsebine ponudimo na način in v obliki, kot jih želijo. V vedno bolj digitaliziranem svetu so se spremenile tudi navade našega občinstva, zato smo se odločili za spremembo frekvence. Ko so tako bralci kot tudi oglaševalci ugotovili, da je vsebina na platformah Elle še vedno enako kakovostna in da je še bolj prilagojena njihovemu načinu komuniciranja, so to spremembo sprejeli zelo pozitivno,« pravi Meta Kač.

Kljub vsem spremembam pa dodaja, da v tem trenutku nikakor ne razmišljajo, da bi bile vsebine Elle na voljo le v digitalni obliki. »Duh tiskane vsebine ne 'zapeljuje' le bralk, ampak tudi oglaševalce. Glede na to, da je Elle licenčna revija, smo redno v stiku s kolegi iz tujine, ki so se prav tako ukvarjali s prav tem vprašanjem. A so hitro ugotovili, da tiskana revija simbolizira luksuz, ki ga niti oglaševalci niti bralci ne želijo izgubiti. Pozornost bralk in oglaševalski proračun se dandanes razpršita na vse platforme, vendar je določen del te pozornosti in proračuna vedno in obvezno usmerjen tudi v revijo. Zaupanje v tiskane medije je še vedno močno. Eden od indikatorjev je že to, da tiskani mediji še vedno močno vplivajo na nakupne odločitve bralk. To so, predvsem v tujini, ugotovili tudi oglaševalci, ki se zavedajo, da je za ugled in prepoznavnost blagovne znamke pomembna tudi pojavnost v tiskanih medijih,« navaja Kačeva.

Resnost v lahkomiselnosti in ironija v resnosti

Že vsa leta izhajanja v uredništvu sledijo načelu, da so od drugih drugačni in boljši zaradi verodostojnega uredniškega izbora in pristopa. »Skrivnost privlačnih vsebin je avtorski pristop, osebna izkušnja in strokovno mnenje, ki se za razliko od podobnih zgodb ne omejuje in navdihuje zgolj s sponzorirano vsebino. Napisati verodostojno, berljivo in zanimivo zgodbo ni vedno lahko. Bralcev ne gre podcenjevati. Ničkolikokrat v edicijah drugih življenjskostilnih revij, ki izhajajo v Sloveniji, opazim – in bralci zagotovo tudi – vsebino, ki je očitno sponzorirana s strani oglaševalcev, pa ni primerno označena,« pravi Petra Windschnurer.

Blagovni znamki Elle je tudi sama že dolgo zvesta. »Enkrat Elle dekle, vedno Elle dekle,« se nasmehne. Kot pravi, ji je všeč filozofija blagovne znamke, ki k tematikam pristopa s sloganom: resnost v lahkomiselnosti in ironija v resnosti. »To pomeni, da k resnim temam pristopa na bolj lahkoten in življenjski način, medtem ko manj resne teme, ki na prvi pogled lahko delujejo celo banalne, obravnava z vso resnostjo. Tu so seveda še sodelavke in sodelavci. Menim, da smo imeli na uredništvu neizmerno srečo pri tem. Prihajati na delovno mesto z veseljem je največji dar, ki ti ga delovno mesto lahko ponudi,« pravi.

Odkar je del ekipe Elle, je doživela že marsikaj zanimivega in po njenih besedah je vsako snemanje modne zgodbe, zgodba zase. »Vse se končajo s srečnim koncem, a brez 'zapletov' ne gre. Tako so nas nekoč pozabili na samotnem otoku, brez signala za mobilni telefon, spet drugič lastnik hotela 'ugrabi' fotografinjo in ji ne dovoli delati, dokler mu ta ne obljubi, da bo posnela nekaj fotografij hotela. V iskanju popolne sončne svetlobe prekršimo prepoved gibanja v carinskem območju in imamo opravka z italijansko policijo, medtem ko na poti do prečudovite lokacije sredi gozda opazimo divje svinje in se odločimo, da preizkusimo svoje pevske sposobnosti, s katerimi bomo odgnali te divje živali. Z manekenko, za katero se je izkazalo, da ima strah pred višino, nam po terapevtskem pogovoru le uspe posneti nekaj fotografij na višini. Izkažemo pa se tudi v hitrostnem fotografiranju: v samo petih urah nam na križarki uspe posneti štirinajst fotografij in naslovnico, z detektivsko natančnostjo pa izsledimo in najdemo celo zobni aparat vizažista, ki je zavit v prtiček po kosilu romal naravnost v smeti. Zabavali so nas tudi obiski tujih založnikov, ki so se vedno končali z enakim vprašanjem: 'Je to res celotno uredništvo?' Preprosto niso mogli verjeti, kako majhno je pravzaprav naše uredništvo in kako kakovostno revijo nam kljub temu uspe narediti,« je ponosna.

Na prvi naslovnici slovenske Elle je bila igralka Katarina Čas.